• Vikar og Rekruttering

Vi søger partnere

Start din egen virksomhed efter et køreklart koncept uden en stor investering.

Hvis du har lyst til at starte din egen virksomhed inden for rekrutteringsbranchen, og har en grundlæggende viden om de almindelige arbejdsopgaver på et kontor, så har vi en god forretningsidé til dig. Vores franchisekoncept går ud på, at du som partner starter du dit eget rekrutteringsbureau, hvor du hjælper virksomhederne med at finde nye medarbejdere inden for kontorområdet.

Som franchisetager får du hjælp til at starte din egen virksomhed. På opstartsforløbet lærer du alt om at drive et rekrutteringsbureau, og vi er der altid til at hjælpe dig, hvis du har brug for hjælp. Så selvom du starter din egen virksomhed, så er du aldrig alene. 

Det er hårdt arbejde at være selvstændig, men til gengæld vil du få en stor frihed i din hverdag. Du har også mulighed for at få en god forretning med dine egne medarbejdere samt muligheden for at tjene gode penge. 

Det kræver ikke en stor investering at komme i gang, for der er intet entry fee. Til gengæld betaler du en royalty af dit dækningsbidrag. Du beholder selvfølgelig selv størstedelen af de penge, som du tjener i din forretning.

Vi har centraliseret lønkørslen og markedsføringen af kæden, så du skal ikke selv står med den del af forretningen. Vores succes skyldes nemlig, at vores franchisetagere holder fokus på det vigtigste i deres forretning - kunderne og kandidaterne.

Vi har netop vundet en gazellepris, da vi i løbet af de seneste 4 år, har øget vores omsætning med mere end 100 %. En stor del af æren går til vores partnere, der har startet rigtig gode virksomheder med høje omsætninger og indtjeninger. 

Læs mere nedenfor.

Fagområdet kontor

Dit rekrutteringsbureau kommer til at servicere virksomheder inden for kontorområdet. Derfor skal du have et bredt kendskab til de forskellige stillinger og arbejdsopgaver der findes på et normalt kontor.

Stillingerne strækker sig fra alt lige fra marketing, salg til receptionister og økonomifolk. Det er særligt vigtigt, at du kender til økonomi, da størstedelen af rekrutteringerne vil være af disse type medarbejdere.

Opsøgende salg

Du skal have opbygget din kundebase – derfor skal du udvælge og ringe til virksomhederne for at aftale salgsmøder.

Det er vigtigt, at du har flair for salg og er udadvendt, så du bedst muligt kan rådgive dine kunder. 

Salgsmøder

Når du har aftalt et møde med en virksomhed, skal du ud og tale med virksomheden om de opgaver, som de mangler mandskab til. Her bruger du din faglige baggrund til at sætte dig ind i kundens opgaver og rådgiver virksomheden ift. bemanding.

Rekruttering

Når du får en opgave, skal du efterfølgende finde den rigtige person til jobbet. Du skal selv afholde samtaler med alle kandidaterne og indhente referencer. Du læser ansøgninger igennem, afholder jobsamtaler og deltager evt. til en jobsamtale mellem virksomheden og kandidaten. 

Opstartsforløbet

Vi lærer dig alt om at drive et rekrutterings- og vikarbureau. Alt lige fra salg til rekruttering og den daglige drift af din virksomhed, vil du blive grundigt oplært i. Derudover kommer du også med en af vores nuværende konsulenter med ud på salgsmøder, så du ved hvordan det foregår. 

Opstartsforløbet er designet til, at du kommer hurtigt igang med din virksomhed, og du arbejder på din egen virksomhed igennem hele forløbet. Du vil som regel vil have  indtjening allerede efter 1,5 måned. 

Friheden til selv at bestemme

Det bedste ved at have sin egen virksomhed er, at du har friheden til selv at bestemme. Der er ingen chef, der fortæller dig hvad du skal lave. Du ved bedst selv hvilke opgaver der skal prioriteres, og hvornår der skal arbejdes. 

Som selvstændig bliver du ikke belønnet for antallet af timer du arbejder, men for den værdi du skaber. Der er ingen grund til at arbejde bare for arbejde - til gengælg vil der komme perioder, hvor du skal arbejde hårdt og meget. Også mere end en normal lønmodtager. Der er trods alt intet, der kommer af sig selv.

Stordriftsfordele

Vi har centraliseret alt det, der giver stordriftsfordele, så vores partnere kun skal koncentrere sig om de opgaver, der skaber værdi; kunderne og kandidaterne. 

Derfor sørger vi for administrative opgaver som f.eks.:

  • Lønudbetaling til dine vikarer.
  • Fælles markedsføring for hele kæden.
  • Klargøring af dine faktura.
  • Rekruttering af international arbejdskraft.

Vi er kåret til Gazellevirksomhed i 2017

Kåringen skyldes primært, at vores franchisetagere har startet rigtig gode forretninger med høje indtjeninger og omsætninger.

Der er en massiv vækst i rekrutterings- og vikarbranchen, og virksomhederne har svært ved at skaffe den nødvendige arbejdskraft. Det betyder, at det er forholdsvist let at komme ind hos kunderne, og at de gerne vil betale en god pris for vores service. 

Der har aldrig været et bedre tidspunkt at starte på end nu, og vi kan se, at vores nye partnere hutigt får en god indtjening. 

Ansøg hurtigst muligt ved at sende dit CV til TLJ@jobteam.dk

Husk at skrive: 'Kontor' i emnefeltet på din mail.

Vi afholder løbende samtaler med kandidater, der er interesserede i vores koncept. Derfor er det vigtigt, at du tilkendegiver om du er interesseret med det samme. 

Når du har sendt dit CV vil du få tilsendt en personlighedstest, og du vil blive indviteret til en samtale/præsentation af vores koncept. Efter præsentationen/samtalen vurderer du om du har lyst til at starte efter vores koncept - og omvendt vurderer vi, om vi tror på, at du kan starte en god forretning. Såfremt vi er enige kan vi se frem imod en mulig opstart. 

Hvem er JobTeam?

Vi tror på, at alle virksomheder har brug for dygtig arbejdskraft for at få succes. Det vi hjælper vores kunder med er, at afsøge markedet og finde de dygtigste kandidater til vores kunder. 

Det har vist sig - igennem de sidste 20 år - at være måden hvorpå man får glade kunder, glade vikarer og en god indtjening. 

Vi har selv drevet rekrutterings- og vikarbureau i 20 år med stor succes og driver stadig 5 interne afdelinger.