• Vikar og Rekruttering

Start din egen virksomhed efter et køreklart koncept uden en stor investering.

Hvis du er uddannet inden for byggebranchen, og forstår at tale sproget på byggepladserne, så har vi en god forretningsidé til dig. Som partner starter du dit eget rekrutterings- og vikarbureau, hvor du hjælper byggevirksomhederne med at finde nye medarbejdere.

Som franchisetager får du hjælp til at starte din egen virksomhed. På opstartsforløbet lærer du alt om at drive et rekrutterings- og vikarbureau, og vi er der altid til at hjælpe dig, hvis du har brug for hjælp. Så selvom du starter din egen virksomhed, så er du aldrig alene. 

Det er hårdt arbejde at være selvstændig, men til gengæld vil du få en stor frihed i din hverdag. Du har også mulighed for at få en god forretning med dine egne medarbejdere og mulighed for at tjene gode penge. 

Det kræver ikke nogen stor investering at komme i gang, for der er intet entry fee. Til gengæld betaler du en royalty af dit dækningsbidrag. Du beholder selvfølgelig selv størstedelen af de penge, som du tjener i din forretning.

Vi har centraliseret lønkørslen og markedsføring af kæden, så du skal ikke selv står med den del af forretningen. Vores succes skyldes, at vores franchisetagere holder fokus på det vigtigste i deres forretning - kunderne og kandidaterne.

Vi har netop vundet en gazellepris, da vi i løbet af de seneste 4 år, har øget vores omsætning med mere end 100 %. En stor del af æren går til vores partnere, der har startet rigtig gode virksomheder med høje omsætninger og indtjeninger. 

Læs mere nedenfor.

Fagområdet byg

Byggebranchen trænger til et rekrutteringsbureau, der ved hvad de taler om. Det er kernen i vores koncept, og kunderne elsker det.

Vi er specialister. Det rekrutterings- og vikarbureau du starter, kommer til at koncentrere sig om byggebranchen, hvorfra du jo selv har en faglig baggrund.

Vores specialistviden og specialiserede afdelinger er vores helt store konkurrencemæssigefordel. Derfor skal du selv have dybdegående kendskab til dit fagområde. 

Opsøgende salg

Du skal udvælge og ringe til de vikaransvarlige på byggepladserne for at aftale møder. Det er en fordel hvis du har et godt netværk. Det er heldigvis forholdsvist nemt at komme ind til kunderne, da stort set alle virksomhederne mangler dygtige medarbejdere. 

Salgsmøder

Når du har aftalt et møde med en virksomhed, skal du selvfølgelig ud og sætte dig ind i de opgaver de mangler mandskab til. Her bruger du din faglige baggrund til at sætte dig ind i kundens opgaver og rådgive virksomheden ift. bemanding.

Rekruttering

Når du får en ordre, skal du efterfølgende finde den rigtige vikar, som du ved er i stand til at løse virksomhedens opgave. Du læser ansøgninger igennem, afholder jobsamtaler og deltager evt. til en jobsamtale mellem virksomheden og kandidaten. 
 

Opstartsforløbet

Vi lærer dig alt om at drive et rekrutterings- og vikarbureau. Alt lige fra salg til rekruttering og den daglige drift af din virksomhed, vil du blive grundigt oplært i. Derudover vil du komme med ud på kundebesøg med én af vores nuværende konsulenter, så du ved hvordan det foregår.

Opstartsforløbet er designet til, at du kommer hurtigt igang med din virksomhed, og du arbejder på din egen virksomhed igennem hele forløbet. Du vil som regel vil have  indtjening allerede efter 1,5 måned. 

Friheden til selv at bestemme.

Det bedste ved at have sin egen virksomhed er, at du har friheden til selv at bestemme. Der er ingen chef, der fortæller dig hvad du skal lave. Du ved bedst selv hvilke opgaver der skal prioriteres, og hvornår der skal arbejdes. 

Som selvstændig bliver du ikke belønnet for antallet af timer du arbejder, men for den værdi du skaber. Der er ingen grund til at arbejde bare for arbejde - til gengælg vil der komme perioder, hvor du skal arbejde hårdt og meget. Også mere end en normal lønmodtager. Der er trods alt intet, der kommer af sig selv.

Stordriftsfordele

Vi har centraliseret alt det, der giver stordriftsfordele, så vores partnere kun skal koncentrere sig om de opgaver, der skaber værdi; kunderne og kandidaterne. 

Derfor sørger vi for administrative opgaver som f.eks.:

  • Lønudbetaling til dine vikarer.
  • Fælles markedsføring for hele kæden
  • Klargøring af dine faktura.
  • Rekruttering af international arbejdskraft. 

Vi er kåret til Gazellevirksomhed i 2017

Kåringen skyldes primært, at vores franchisetagere har startet rigtig gode forretninger med høj omsætning og indtjening.

Derudover bliver der i disse år investeret adskillige milliarder i byggeriet, og virksomhederne har svært ved at skaffe den nødvendige arbejdskraft. Det betyder, at det er forholdsvist let at komme ind hos kunderne, og at de gerne vil betale en god pris for vores service. 

Der har aldrig været et bedre tidspunkt at starte på end nu.

Ansøg hurtigst muligt

Ansøg ved at sende dit CV til TLJ@jobteam.dk. Husk at skrive 'LP-BYG' i emnefeltet på din mail.

Vi afholder løbende samtaler med kandidater, der er interesserede i vores koncept. Derfor er det vigtigt, at du tilkendegiver om du er interesseret med det samme. 

Når du har sendt dit CV vil du få tilsendt en personlighedstest, og du vil blive inviteret til en samtale/præsentation af vores koncept. Efter præsentationen/samtalen vurderer du, om du har lyst til at starte efter vores koncept - og omvendt vurderer vi, om vi tror på, at du kan starte en god forretning. Såfremt vi er enige kan vi se frem imod en mulig opstart. 

Hvem er JobTeam?

Vi tror på, at alle virksomheder - uanset hvad de beskæftiger sig med - har brug for dygtig arbejdskraft for at få succes. 

Det vi hjælper vores kunder med er, at afsøge markedet og finde de dygtigste kandidater til vores kunder. 

Det har vist sig - igennem de sidste 20 år - at være måden man får glade kunder, glade vikarer og en god indtjening. 

Vi har selv drevet rekrutterings- og vikarbureau i 20 år med stor succes, og vi driver stadig 5 interne afdelinger.