Sådan ser en franchisetagers hverdag ud

For at være sikker på, at få de dugfriske ledige kandidater ind i folden, starter en franchisetagers dag med en gennemgang af nye CV'er fra morgentunden.

De nye CV'er bliver typisk fundet på Jobnet eller Jobindex. På Jobnet bliver alle nye ledige offentliggjorte hver morgen kl 7. Man skal være hurtig, de bedste kandidater hurtigt væk.

Salg og kundebesøg

Det opsøgende salg er en stor post, især i opstartsfasen. Her vil man fra start ringe potentielle kunder op, for at få booket møder ind. Hvis man er dygtig nok til at booke kundemøder, så foregår disse møder typisk op ad dagen.

Til kundemøderne er det franchisetagerens opgave at overbevise virksomheden om, at han/hun kan levere den nødvendige arbejdskraft. Er kalenderen tom, så vil de fleste af vores franchisetagere bruge formiddagen på at ringe potentielle kunder op, og forsøge at booke møder.

Du er glad for telefonen!

Når du ikke er ude på besøg, så er det vigtigt du holder telefonen åben. Du vil ofte finde vores franchisetager med en telefon i hånden, da kandidater og kunder ringer for afklaring, interviews og opfølgning.

Telefonscreenings og interviews er en stor arbejdsopgave for en franchisetager. Når en kandidat er fundet, skal denne også screenes af dig, for at finde ud af, om personen passer ind i den givne virksomhed.

Bliv klogere på franchisekonceptet Læs mere her >

Find de rigtige kandidater

Var du god nok til at få et par ordre ind til dine kundemøder, eller måske da du ringede rundt? Så er det typisk over middag du vil sidde på din pind og oprette stillingsannoncer.

Det vigtigt du er god til at skrive et jobopslag som giver potentielle kandidater lyst til at sende deres ansøgning og CV.

Bare rolig, skal du bruge lidt hjælp til en fængende tekst, eller en sjov overskrift, så sidder dine JobTeam kollegaer altid klar ved telefonen med gode fif og eksempler.

Slut af med opfølgninger

Du havde et godt møde med en kunde for to dage siden, men har ikke hørt mere. Eftermiddagen er et ideelt tidspunkt, at ringe ud til sine kunder og følge op, eller generelt vise man er interesseret.

Leverer du et helt sjak til en større opgave, så er det også nu du skal ud og besøge enterpriselederen og høre om projektet går som det skal - måske har han brug for flere folk?