x

JobTeamByg Horsens

Indledning
En kold dag i marts 2016 startede Anders Kastrup sin karriere som franchiser i Horsens på fagområdet byg. Anders er uddannet tømrer, har haft sit eget firma og har arbejdet med forskellige tømreropgaver igennem 15 år. Efter mange år med ofte ensidigt hårdt fysisk arbejde besluttede Anders i oktober 2015 at det var tid til at skåne kroppen og finde noget andet at beskæftige sig med.

I dec sidste år fandt Anders vores opslag på jobindex hvorefter han rettede henvendelse til JobTeam. Både Anders og hans kone Rikke blev grebet af ideen og kontrakten blev underskrevet i december. Anders havde nogle projekter som lige skulle færdiggøres, så vi blev enige om opstart 1. marts.

Opstarten
Rikke og Anders brugte tiden inden opstarten til at aktivere deres store netværk. Uddannelsen i Esbjerg var nøje tilrettelagt ud fra Rikke og Anders mange kompetencer. Forløbet tog 4 uger og var en vekselvirkning mellem uddannelse i Esbjerg og afprøvning af det lærte i Horsens. Den første uge var der fokus på kontakt til kundeemner og ugen efter var der kundemøder. Uge tre var der kundemøder og rekruttering af vikarer. Lidt uden for planen kom der allerede ordrer ind i opstartsperioden. Ordrerne fik selvfølgelig første prioritet og blev løst. Uge fire blev brugt til oplæring i bemandingssystemet og repetition af indholdet fra de første tre uger

Dagligdagen
Anders har haft rigtig travlt lige siden opstarten med lange arbejdsdage. Ihærdigheden og et fantastisk marked med meget stor efterspørgsel har givet Anders og Rikke en opstart, som man som selvstændig kun kan drømme om.

”Det er rigtigt vigtigt for mig stadig at have “styringen” som da jeg havde mit eget Tømrerfirma, dette giver JobTeam mig og jeg føler en stor frihed i hverdagen til trods for at der også blive hængt i :-) Det som jeg har erfaret i dette for mig “nye” fag, er den respons og glæde der kommer tilbage fra virksomheder og kandidater/vikarer i forbindelse med et vellykket vikariat/ansættelse”.  Anders kastrup

I starten var der meget opsøgende salg – og det er der stadig – men nu er kunderne begyndt at henvende sig til Anders, når de mangler folk.

”Det fedeste ved mit arbejde er, når man finder den rigtige medarbejder til den rigtige virksomhed. Altså når man ved, at personen bliver super glad for sit nye arbejde, og når virksomheden er lige så begejstret for medarbejderen. Det har så også den sidegevinst, at virksomhederne kontakter mig igen næste gang de mangler en medarbejder, og det samme gør vikarerne, når de mangler nyt arbejde”. 

Lukning af den første opgave

Anders fik sine første ordrer efter et par uger og den første vikar startede inden for den første måned. Efter 1½ måned var der 5 vikarer på lønningslisten og efter 12 uger var der 12 vikarer i gang. Det drejede sig om entreprenører, tømrer, malere, murer, montører og gulvfolk. Nu hvor Anders har været i gang med hans vikarforretning i halvandet år, har han nu hele 47 vikarer i arbejde.

Økonomi

Den første omsætning kom inden for den første måned, og inden udgangen af juni havde Anders og Rikke haft 6 uger med over 100.000 kr pr uge. Det må siges at være en kanon start, og siden da er det kun gået fremad. Halvandet år efter opstart, har han nået en ugentlig omsætning på over 180.000 kr.